Animacijos ir vaizdo žaidimų festivalyje – emocijų, spalvų ir įkvėpimo audros`17/02/01

Klaipėdoje rengiamas BLON tarptautinis animacijos ir vaizdo žaidimų festivalis sukvies per pusšimtį šių industrijų atstovų. Vasario 3–4 dienomis bus galima išmėginti ryškius, kūrybingus žaidimus, nevengiančius nagrinėti ir sunkių socialinių, istorinių temų, pasilabinti su pačiais kūrėjais iš stipriausios Baltijos regione šioje srityje laikomos Lietuvos, kitų Europos šalių vaizdo žaidimų studijų.

„Žaidimai ir animacija visuomet buvo ypač artimos sritys. Juk animacija atgaivina ištisus pasaulius ir čia kalbame ne tik apie pamėgtus žaidimų veikėjus, bet apie kiekvieną žaidimų pasaulio elementą: nuo pelės žymeklio judėjimo, ar fantastiškais fejerverkais virstančių saldainių,  iki painiausių šokio judesių ar vėjo nešamų žiedlapių — viskas turi būti animuota, kad būtų gyva“, sako Artūras Rumiancevas, video žaidimų programos koordinatorius.

Tiesa, kompiuterinių žaidimų eros aušroje, klasikiniai kino ar animacijos menai ir žaidimų industrija,  atrodytų, buvo du nesuderinami pasauliai, tačiau šiandien situacija visiškai kitokia. Tai lemia daugybė faktorių, pradedant vis populiarėjančia kompiuterine animacija ir specialiaisiais efektais, baigiant pačiais keisčiausiais eksperimentais siekiant išplėsti žiūrovo ar žaidėjo patirtis.

„Šiandien, norint sukurti žaidimą, nebūtina kaupti milžinišką kūrėjų komandą, ar tobulai išmanyti programavimą. Natūralu, kad dailininkai, animatoriai, ar rašytojai nori išmėginti savo jėgas šiame naujame mediume, kaip ir žaidimų kūrėjai vis dažniau kuria trumpo metro animacinius filmukus. Juk visus kūrėjus vienija vienas tikslas — papasakoti istoriją, pasidalyti potyriais, skleisti emocijas. Ar toji istorija užrašyta knygose, perteikta per veikėjo dainą, ar išgyventa iš žaidėjo perspektyvos jau nėra taip svarbu“, - pabrėžė A. Rumiancevas.

Vienas laukiamiausių svečių, animacijos režisierius Kim Helminen, pasakos apie savo patirtį dirbant su serialu „Piktieji paukščiai“ („Angry Birds Toons"), kompanijai „Rovio Entertainment" atnešusiu pasaulinę šlovę.  Jis festivalyje skaitys paskaitą apie animacijos ir žaidimų ryšį.

„Mane visada domino detalės ir įvairių dalykų miksavimas, pavyzdžiui, piešimas, rašymas, kinas, muzika, vaidyba ir tai, kaip visa tai veikia technologijų srityje. Animacija man pasirodė visus šiuos dalykus apjungiantis žanras, atitinkantis mano interesus. Labiausiai animacijoje man patinka žmonės, su kuriais dirbu. Žinoma, patinka ir visi kiti dalykai animacijoje: idėjų generavimas, scenarijaus šlifavimas. Dievinu tą akimirką, kai visi procesai ir detalės pagaliau atsiduria vienoje vietoje, kai visi susirenkame garso studijoje ir filmas tarsi, staiga, atgyja po begalės atskirų žmonių sunkaus ir nematomo darbo,” – interviu festivalio organizatoriams sakė K. Helminen.

Iš Rumunijos atvykstanti „Sand Sailor" studija atsiveš ir mums ypač aktualų žaidimą „Black The Fall". Tai istorija apie nuo sovietinės priespaudos sprunkantį žmogų, laisvės troškimą ir ryžtą. Įdomu tai, kad šis žaidimas priskiriamas galvosūkių žanrui, o istorija sekama ne žodžiais, bet pasitelkiant simbolius, audiovizualinius sprendimus, žaismą ir jo sukeliamas emocijas. Žaidėjai pasiners ne į tamsią ir slegiančią jungo atmosferą, bet spręs moralinę dilemą. Ištrūkę iš darbo vietos, kurioje buvo kalinami, žaidėjai išmoks pergudrauti sistemą ir įverginti pasaulyje sutiktus žmones. Bėda ta, kad šie žmonės jau yra pavergti sistemos, tad jei išnaudosime juos, kad ir kilnaus tikslo vedami, ar nesupanašėsime su režimu, nuo kurio sprunkame?

Panašiai savo istoriją pasakoja ir Berlyno kompanija „Black Pants Studio". Tik čia žaidimo vaizdai atkeliauja lyg iš maištaujančio paauglio sąsiuvinio. Keisti, tarsi sumontuoti iš paraštėse rastų piešinių, sukuria ypatingą nuotaiką, kurios prireiks norint įveikti šį reakcijos ir užsispyrimo reikalaujantį nuotykį.

Zegrebo studija Klaipėdoje parodys dvimatį, juodai baltą, animacinį žaidimą „Bear With Me". Tai painus ir labai įtraukiantis nuotykių žaidimas, kurį įkvėpė žanro klasika, legendiniai, naratyviniai nuotykių žaidimai „Grim Fandango" ir „Monkey Island".

Lenkas Adrian'as Perdjon pristatys ypač įdomią mo-cap (judesių įrašymo) profesiją, žvelgiant į ją iš aktoriaus, režisieriaus ir koordinatoriaus perspektyvų.  BLON programoje numatyti susitikimai ir su Lietuvos žaidimų kūrėjais iš „Tag of Joy", „Okta", „Sneaky Box", „Pepi Play", „Strange Fire", kitų studijų ir industrijos ekspertais, o „Technorama" įrengtoje žaidimų erdvėje, festivalio lankytojai galės išmėginti pristatomus žaidimus kartu su jų kūrėjais.

Žaidimų kūrėjams ir gerbėjams skirta programa vyks vasario 3-4 d.,Kultūros fabrike, Klaipėdoje.

Kim Helminen paskaita  vyks vasario 3 d.  16 val.  Įėjimas nemokamas.

Daugiau informacijos: www.blon.lt