VOKIŠKO KINO DIENOS 2016`16/03/15

Vokiškas kinas Klaipėdoje siūlo pažintis su pasaulio asmenybėmis ir intriguojančias paprastų žmonių istorijas. SUSITIKIMAS SU LITVAKŲ KILMĖS REŽISIERE
„Vokiško kino dienos“ Klaipėdos Kultūros fabrike prasidės dokumentinu filmu labai asmeniškai perteikiančiu žydų šeimos, kurios ištakos prasideda Lietuvoje, dramą.

Praėjusią savaitę į Vilnių jau atskrido „Vakarykščio sniego“ (Schnee von gestern, 2013) režisierė Yael Reuveny. Močiutės brolio pėdsakų paieška, atvedusi filmo autorę ir į Vilnių, išaugo į pirmąjį Reuveny pilno metražo filmą. Gimusios Vilniuje ir Izraelyje naują gyvenimo puslapį atvertusios močiutės brolis per antrąjį pasaulinį karą nežuvo, o pasivadinęs kitokiu vardu Vokietijoje pradėjo naują gyvenimą – tame pačiame miestelyje, kur jis ir sesuo buvo uždaryti konclageryje. Filme galima pamatyti ir keletą scenų filmuotų Vilniuje ir atpažinti Vilniaus senamiesčio fragmentus.

„Vakarykštis sniegas“ apdovanotas ne viename tarptautiniame kino festivalyje – už geriausią dokumentinį filmą  2013 m. Haifos festivalyje, skatinamuoju Defa prizu Leipcigo DOK-Fest bei DIALOG prizu už kultūrų susikalbėjimą 2013 m. Kotbuso kino festivalyje.

Kovo 17 dieną, 18:00 val. Kultūros fabriko kino salėje bus parodyta iš Vilniaus kilusios  žydų šeimos istorija, o po seanso režisierė mielai dalinsis žiniomis apie lietuviškų šaknų turinčią šeimos istoriją bei žydų kultūrą. Filmas įvairiomis kalbomis su lietuviškais subtitrais. Pokalbis su režisiere vyks anglų kalba.

NBA ŽVAIGŽDĖ – DIRKAS NOWITZKIS

Kiek kitokios nuotaikos ir išgyvenimai persekioja filmo „Nowitzkis. Tobulas metimas“ (Nowitzki. Der perfekte Wurf, 2014) pagrindinį herojų. Filmo protagonisto – DIRKO NOWITZKIO – sėkmingiausio ir rezultatyviausio vokiečių krepšininko, žaidžiančio su „Dallas Mavericks“ komanda, pristatinėti Lietuvos sporto aistruoliams nereikia. Visai nesenai šio krepšininko pelnytų taškų skaičius peržengė 29 tūkstančių ribą ir pagal šiuos rezultatus NBA istorijoje D.Nowitzki užima šeštąją vietą.

Režisierius Sebastian Dehnhardt nuosekliai pasakoja gana santūraus ir uždaro būdo vokiečių krepšininko profesionalo Dirko Nowitzkio, Amerikoje tapusio vienu sėkmingiausių NBA žaidėjų, karjerą. Tačiau šis kinematografinė biografija atskleidžia ne tik sportinius Vokietijos galiūnu nominuojamo krepšininko pasiekimus. Vokietijos spauda atsiliepia apie filmą, kaip išsamų sportininko portretą su gausia asmeninio archyvo medžiaga. Taip pat teigiama, kad D.Nowitzkio istorija atskleidžia ne tik sporto talento raidą bei pasiekimus, bet ir asmeninę brandą. Pasakojimas apie tai, kaip siekiant užsibręstų rezultatų tampama suaugusiu, savarankišku ir išsilavinusiu žmogumi.

SUPAŽINDINS SU TRIJŲ ŠALIŲ KINO PREMJEROMIS

Be išskirtinių programos akcentų renginys tradiciškai supažindins su trijų šalių pastarųjų metų kino premjeromis. Šveicariją šiemet atstovauja dvi dramos. Tikra istorija pagrįstas vaidybinis Stefano Haupto filmas „Ratas“ (Der Kreis, 2014) atskleidžia dviejų skirtingų vyrų kovą už savo meilę 6 – 7-ojo dešimtmečio politiškai įdomaus Šveicarijos laikotarpio fone. Drovus mokytojas Ernstas Ostertagas ir varjetė artistas vokietis Robis Rapas susipažįsta pogrindinėje gėjų organizacijoje „Ratas“. Filme pasirodo ir tikrieji šiandien savo santuoka besidžiaugiantys pagrindiniai gyvenimo dramos veikėjai.

Lietuviškų aktualijų gausu filmo „Slydimas“ (Driften, 2015) siužete. Karim Patwa vienas iš scenarijaus autorių ir filmo režisierius pasakoja apie jaunuolį, priklausomą nuo ekstremalaus greičio siekimo. Per savo adrenalino kupinus pomėgius jis atsiduria kalėjime, o grįžęs nusprendžia nebekartoti praeities klaidų. Naujai sutikta vyresnė moteris ne tik sužavi jį, padeda mokytis anglų kalbos, bet ir primena seną kaltę. Aktorei Sabine Timoteo už Alisos vaidmenį suteiktas Švecarijos filmų apdovanojimas.

Austrijos filmų sąraše komedija „Efektingas performansas“ (High Performance – Mandarinen lügen nicht, 2014) apie du visiškai skirtingus pomėgius ir veiklas turinčius brolius. Vienos menininkų ir keistuolių aplinkoje besisukiojanti Danielis, brolio įkalbamas tampa retorikos korepetitoriumi naujai biuro darbuotojai. Kaip pakrypsta pamokos ir kokios tikrosios verslo pasaulyje dominuojančio brolio Rudžio užmačios paaiškėja neiškart.

Stephanas Richteris remdamasis tikrais faktais apie paauglių kriminalinius nusikaltimus sukūrė filmo „Vienas iš mūsų“ (Einer von uns, 2015) scenarijų ir pats jį režisavo. Kriminalinė drama nagrinėja, kaip paaugliai jaučia ir suvokia gyvenimą, kaip tą pasaulėžiūrą formuoja vartojimas ir bejėgiškas maištavimas.

KULMINACIJOJE – FILMAS VAIKAMS IR NUOTAIKINGA KOMEDIJA

 Kino dienų programą sekmadienį užbaigs dvi nuotaikingos istorijos. Viena iš jų skirta visai šeimai įgarsinta lietuviškai laukia žiūrovų nuo 7 metų. Filmas „Rikas, Oskaras ir gilumų šešėliai“ (Rico, Oskar und die Tieferschatten, 2014) paremtas to paties pavadinimo Andreaso Steinhöfelio knyga vaikams, pasakoja apie du draugus. Oskaras pripažįsta jog yra išskirtinių gabumų, nes gali cituoti enciklopedines žinias ar statistinę informaciją kiekvienu gyvenimišku aspektu, o tuo tarpu Rikas save laiko „giluminių gabumų“ vaiku. Jis neskiria kairės nuo dešinės, bet mėgsta rinkti ir aprašyti įvairiausius radinius. Filmas visai šeimai tikrai turėtų nudžiuginti savo siužetu ir spalvingais veikėjais ne tik mažuosius žiūrovus. Iš Bremeno kilusi i režisierė Neele Leana Vollmar jau spėjo ne tik sužavėti publiką smagiomis vaikų literatūros ekranizacijomis,  bet ir pelnyti Vokietijos kino apdovanojimą už vaikiško filmo režisūrą.

Režisieriaus ir scenarijaus autoriaus Oliver Haffner socialine komedijoje „Dievų dovana“ (Ein Geschenk der Götter, 2014) pristatomi nedidelio miestelio gyventojai – bedarbiai, užsirašę į kompiuterinio raštingumo kursus staiga tampa iš teatro atleistos aktorės, persikvalifikuojančios darbo biržoje kursantais. Tai „paprastų“ žmonių istorija šiek tiek atitrūkusi nuo kasdienybės įvykių ir su švelnia autoironija pristatanti socialinį provincijos miestelio skerspjūvį. Filmo personažai – įtaigiai sukurti stereotipiniai visuomenės tipažai tarp kurių nestinga ir konfliktų, asmeninių tragedijų, nesusiklosčiusių gyvenimų, emigracijos problemų bei naujai užgimstančių meilės istorijų. Žmogiškąja prasme tai universalus kontekstas artimas ir  lietuviškos kasdienybės grožiui.