Atgal į Naujienos

Ypatingas ES paramos pasiūlymas kūrybininkams

2021 02 09

Daugumai verslų įprastai prasidėję 2020-ieji netrukus apvirto aukštyn kojomis. Dėl pandemijos dauguma įmonių susidūrė su iššūkiais.

Jau greitai

Laukiama COVID-19 pandemijos pasekmėms atremti skirtų ES paramos priemonių, nukreiptų į verslo tvarumą ir augimo skatinimą COVID-19 pandemijos sąlygomis.

Kviečiame susipažinti

Susipažinkite su šia aktualia numatoma ES struktūrinės paramos priemone „Kūrybiniai čekiai COVID-19“

KUFA administracija informuos ir konsultuos kūrybinę KUFA ir Pilies Dirbtuvių bendruomenę, kai priemonė bus paskelbta.

 „Kūrybiniai čekiai COVID-19“

„Kūrybiniai čekiai“: skirta originalių produktų sprendimų (netechnologinių inovacijų) sukūrimui ir diegimui.


- Planuojamas bendras priemonės biudžetas – 7 mln. eurų.
- Planuojama, jog paramą gaus mažiausiai 70 įmonių.
- Paramos finansavimo  intensyvumas: 90 proc.

Remiama veikla – originalių produktų sprendimų (netechnologinių inovacijų) sukūrimas ir diegimas.

Dizainas – inovacinė veikla, kuria siekiama suplanuoti ir suprojektuoti naujiems produktams bei verslo procesams skirtas procedūras, technines specifikacijas bei kitas su naudotojais susijusias ir techninio pobūdžio charakteristikas. Dizainas apima įvairias veiklos rūšis, skirtas naujai ar pakeistai prekių, paslaugų ar procesų (įskaitant pačios įmonės naudojamus verslo procesus) funkcijai, formai ar išvaizdai sukurti.

Rinkodaros inovacija – naujų ar iš esmės patobulintų rinkodaros metodų įgyvendinimas, siekiant padidinti produkcijos ar paslaugų patrauklumą ar plėtoti verslą naujose rinkose.

Projektų atrankos būdas – projektų konkursas pagal numatytus prioritetinius atrankos kriterijus.

Planuojami prioritetiniai atrankos kriterijai (už šiuos kriterijus bus skiriami balai):

1. paramos gavėjo apyvartos kritimas – prioritetas suteikiamas pareiškėjams, kurių ūkinės veiklos vidutinė vieno mėnesio apyvarta, skaičiuojant nuo 2020 m. lapkričio 1 d. – 2021 m. sausio 31 d., palyginti su 2019 metų ir 2020 metų atitinkamo laikotarpio vidutine vieno mėnesio apyvarta, sumažėjo ne mažiau nei 30 procentų. Aukštesnis įvertinimas suteikiamas didesnį apyvartos kritimą turinčių MVĮ projektams. Šiam prioritetiniam projektų atrankos kriterijui taikomas didžiausias vertinimo svorio koeficientas.

2. paramos gavėjo pajamų augimo potencialas – prioritetas suteikiamas projektams, kurių pareiškėjai turės didesnį pajamų augimo potencialą. Įmonės pajamų padidėjimas skaičiuojamas kaip skirtumas tarp pajamų per 1 metus po projekto finansavimo pabaigos ir pajamų paraiškos pateikimo metais (2020 m.).

Specialieji atrankos kriterijai:

  • būtina prisidėti prie 2.3.6 veiksmo „Skatinti diegti originalius dizaino ir rinkodaros sprendimus gamybos procesuose ir (arba) paslaugų srityje, pasitelkiant meninę, kultūrinę raišką“ įgyvendinimo;
  • pareiškėjui būtina turėti atitinkamą įmonės statusą, tai yra tinkamas paramos gavėjas yra labai maža, maža ar vidutinė įmonė, kuri veikia ne trumpiau kaip vienerius metus ir kurios pačios pagamintos produkcijos ir (arba) paslaugų vidutinės metinės pardavimo pajamos per trejus finansinius metus iki paraiškos pateikimo arba pajamos per laikotarpį nuo įmonės įregistravimo dienos (jeigu MVĮ įregistruota mažiau nei prieš 3 pastaruosius finansinius metus) yra ne mažesnės kaip 50 000 Eur.
  • planuojamos įsigyti paslaugos yra teikiamos kūrybinių ir kultūrinių industrijų sektoriuje veikiančių fizinių asmenų ar įmonių. Pareiškėjas kartu su paraiška pateikia su kūrybinių ir kultūrinių industrijų sektoriuje veikiančiu fiziniu asmeniu ar įmone sudarytą darbo arba paslaugų teikimo sutartį (gali būti preliminarioji paslaugų teikimo sutartis).

Daugiau informacijos: Kūrybiniai čekiai COVID-19 | Ekonomikos ir inovacijų ministerija (lrv.lt)